Scratch ohjelmoinnin opetuksessa ja peliohjelmoinnissa, tt, sivuaa fy, ma, ak, yk

Aihe: Scratch ohjelmoinnin opetuksessa ja peliohjelmoinnissa

Kuvaus: Scratch on graafinen ohjelmointityökalu, jota voidaan käyttää monipuolisesti pelien tai sovellusten ohjelmointiin, mutta se taipuu myös erilaisten laitteiden ohjelmointiin (esim. Raspberry Pi). Scratchillä on helppo ohjelmoida omia pelejä, animaatioita tai sovelluksia, jakaa niitä eteenpäin muille käyttäjille tai perustaa vaikka oman pelistudion. Scratch on kehitetty ohjelmoinnin opetukseen ja oppimiseen MIT:n huippu yliopistossa.

Luennoitsija: Lauri Parkkonen, luokanopettaja, Kylmäojan koulu, Kontiolahti (aluekoordinaattori / kouluttaja, Innokas-verkosto)

Omat välineet: läppäri

Aine ja taso: tt, ma, fy, yk

 

Event Timeslots (1)

Tietotekniikka (pajat)


-